Problemet blev løst med Pensures digitale løsning, Robo Advice, som kunne skræddersyes til Nordnet. Med løsningen byggede Nordnet en digital flytteguide, som hjalp deres kunder med at foretage en digital pensionsoverførsel – nemt og hurtigt.
Pensure kunne ydermere lave en automatisk screening af kundens eksisterende pensioner. På den måde kunne kunden hurtigt se, hvilke pensioner der kunne flyttes – og ud fra overblikket beslutte hvad, der skulle flyttes.
Slutproduktet blev en brugervenlig, digital løsning, som har gjort flytteprocessen smidig, og som kunne integreres i Nordnets platform. Det resulterede i langt færre fejl og mangler og dermed et kraftigt reduceret tidsforbrug for Nordnet, kombineret med gladere kunder, som ovenikøbet fik et bedre overblik.
Det har for alvor understøttet Nordnets ambition om at gøre det nemmere for alle at tage kontrol over deres egne investeringer – også når det gælder pensionen.
Anne Christensen
Head of Pension Operations DK hos Nordnet
Du kan få mere at vide ved enten at besøge Nordnets hjemmeside her, eller klikke på knappen nedenfor for at downloade casen som PDF
Pensure tilbyder digitale, finansielle løsninger, som nemt kan tilpasses den enkelte virksomheds behov. Det kan fx handle om behovsafdækning eller rådgivning (direkte til kunden eller et værktøj til ens team – eller begge).